Monday 23 July 2012

Rakyat Terengganu Kelantan Rakyat Budu Belacan

Assalamualaikum


Firstly aku nak gelak dulu dengan title..haha..actually aku penah baca 1 artikel ni dekat paper..tapi dia cita pasal makanan kat terengganu n kelantan..tapi aku bukan nak cita pasal makanan, aku nak cita pasal racism..tadi dekat Fb, entah camne seorang kawan kenalan aku masa UiTM Perlis dulu chat ngan aku..agaknya dah xde orang nk chat ngan dia kot, so dia attack aku..ehhh..x kot..mungkin dia nak merapatkan silaturahim sesama course (bersangka baik la sikit ;) ) aku ni bukanlah x suka dia..tapi kurang berkenan dengan dia sebab dia ANTI TERENGGANU (kasi caps lock sikit) dannn malangnya yg dia chatting tadi adalah orang terengganu..terengganu piorr ok..hehe..aku layankan aje la..tadi dia cakap baik2 je dengan aku..dah insap ko..ekeke..sebenarnya dulu aku ada berkecik hati ngan dia sebab dia terang terangan cakap depan aku yg dia x suka orang terengganu, padahal masa tu dia tahu aku orang terengganu..tersentap kot..tapi aku diamkan aje (biasalah aku, x kan melawan pun..diam je..haishhh..my bad!) dia cakap dia ni anti terengganu sebab dia ada sejarah 2 kali gaduh ngan orang terengganu...tup2 dengan roomate yg masa tu pun buat hal ngan dia, dan semestinya orang tu orang terengganu..lagi la rasa kebencian kat orang terengganu tu meluap2 kan..dengan aku dia ok je sebab aku x de la kawan rapat sangat ngan budak terengganu yg dia gaduh tu..

Nak dijadikan cerita, suatu hari yg panas terik, dekat depan The Store Kangaq, aku ternampak la si budak anti terengganu ni jalan berdua2an dengan senior sekolah aku merangkap senior course aku jugak..dah nama pun senior sekolah aku, mesti la dia sekolah kat terengganu dan mestilah orang terengganu jugak kan..nampak kemain mesra la..dia nampak aku dari jauh, dia senyum2 je..dalam hati aku, "cehhh!pigi dahh!orang terengganu jugak kau couple ye!hari tu bukan main kau kutuk!" hurmm suka hati kau la..asalkan kau bahagia..heeee =)

Tapi kannn...x lama lepas tu diaorang putus kot sebab aku baca status dia suma sedih2..macam orang tengah frust menonggeng la..rasain lo! (ee jahatnya aku!)haha..aku bukan apa..bila aku teringat balik kata2 dia itu hari, aku rasa geram..dia x sepatutnya nak stereotype suma orang terengganu if ada 2 3 orang yg buat hal ngan dia kan..aku memang x suka racist ni..nampak sangat la narrow mindednyerr..kata budak U, tapi nape la nak sempitkan pemikiran tu kan..ishh3

Aku jugak agak x berkenan kalo orang kutuk2 kelantan depan aku sebab nenek aku orang kelantan..kalo kau kutuk jugak, aku diam je, tapi aku x de la marah macam marah aku kat orang kutuk terengganu..hehe..aku tahu orang2 kelantan ni semangat kenegerian dia sangat kuat..aku tahu la dah sedara mara belah ayah aku orang kelantan..alahh orang negeri lain sendiri pun boleh tengok kn semangat kenegerian camne..ada la sek2 gedebe diaorang tu..hehe..tapi aku tahu..x semua macam tu..kalo yg ok, ok je..aku ramai je kawan orang kelantan..diaorang baik je..so, nasihat aku, jangan la nk jadi racist sangat ehh..sebab beberapa kerat yg buat hal dengan kau, kau nak cop orang dari negeri tu sama je..x baik tau..isk3

p/s : Terengganu &  Kelantan adalah serumpun..hehehe


bangge doh ambe ase jadi rakyat ganung eaa...hehe


Love,
NR

0 orang menaip:

Blog aku, suka hati aku. Powered by Blogger.
Black Moustache
 
blog template by suckmylolly.com