Monday 23 July 2012

Jodoh pertemuan di tangan Allah


Assalamualaikum….

Tadi  ramai betol orang share video kawin syafiq n yana.sape diaorang tu?nama pengantin pempuan dah sama ngan aku tu!tp bukan aku yg kawin..aku mana ada pakwe nama syafiq..hehe..aku pun x kenal diaorang..diaorang jd glamer sebab kawin awal..yg syafiq tu umo 16, yana plak umur 14..awal kan?tu la namanya jodoh..kalo Allah da tetapkan awal, awal la kan..kita mampu merancang je..Allah yg menentukan segalanya..lagipun hal jodoh2 ni suma rahsia Allah..kadang2 bercinta sampai 10 tahun, da rancang macam2, tp at last putus jugak..kadang2 2 3 bulan je kenal, tup2 dah kawin..dah jodohhh =)

Aku ni pulak umo da 23..tp xde sape pun..rilek je la kan..x payah gaduh2 la..xpayah sedih2..nanti2 ada la tu..kott..ekeke..tapi teringat pulak pasal sejarah per’couple’an aku dulu2..yg paling lama hampir 7 tahun jugak..yg tu 1st love la..start dari form 4 kot n si dia form 5..alololo..remaja sangat..hehe..aku ingat lagi, time tu x matang langsung..couple putus tu dah jadi mainan pulak…tp x sangka pulak boleh kekal sampai ke aku dah nak abis diploma..masa akhir tahun 2010, kitaorang putus, sebab orang ke3..ntah la..aku pun x tau cita sebenar sebab kawan dia yg bgtau..last2 aku couple ngan orang lain, dia couple ngan orang lain…tp time dia couple kali ke2 kekal lama kot..aku je yg x kekal..sebulan je kot..WTH betol la…sebabnya, si dia xleh lupakan ex gf dia time couple ngan aku..hati dia still dok ingat kat ex gf dia..adoi..kalo camtu nape la kau nak couple ngan aku..hurmm sangat tak adil bg aku..frust la jugak aku, menangis la jugak sebab mak ayah kitaorang dah tau pasal ni..yelahh dah dok sekampung..hehe..lepas tu aku single balik sampai la aku masuk degree kat shah alam..time tu la aku dengan tak sengaja jumpa ex aku yg first dekat giant sek 7..kebetulan dia dok situ dengan geng2 poli shah alam..ntah mcm mana dia contact aku balik, n kitaorang couple balik..tapi kali ni aku mengharapkan sangat2 kitaorang x couple putus couple putus banyak kali macam dulu..macam budak2..yelaa bila dah masing2 umo 23 24, mesti la nak hubungan yg serius kan…

Tapi apa yg aku harap, x jadi kenyataan..bila dah couple balik ni, dia dah mcm lain sikit..suka nak marah2 aku..dia ada cakap kat aku jgn samakn dia dgn 7 tahun yg lepas..aku x paham tp aku layankan aje..sampai la satu saat aku semakin curiga kat dia..aku stalk fb dia..walaupun aku x fren ngan dia, aku still boleh tgk album..so dr situ aku tau sape ex dia..aku pun add laa..tp aku x de la cita yg aku couple balik..pastu aku saje2 je add adik dia sebab masa kitaorg couple dulu pn aku memang kenal adik dia..last2 dia dapat tahu..mengamuk sakan kot..aku plak x paham nape marah gila2 ehh?start dr tu krisis kitaorang bermula..dia pergi Thailand pun x cakap kt aku..aku mesej x berbals..byk kot..last2 dia bls jugak..dia cakap, boleh x tlg jgn mesej?abang ada kt Thailand.kalo ayang mesej nanti ababg kena caj! Ok fine!nape la x cakap awal2 kan..seminggu lepas tu aku mesej lagi..aku tau dia dah balik..aku mesej sampai beratus kot..yelaa dah dekat sebulan aku mesej tanpa dibalas..aku merayu2 sampai sebulan kot!langsung xde jawapan..ego sangat2 =( ..aku ingat lagi 6 june dia mesej aku, dia cakap dah x nak berbaik ngan aku…aku sedih sangat..dah la esoknya aku test math..dia cakap peduli apa?sedihh sgt kot..tapi aku kuatkan semangat untuk study..aku x nak masa depan aku hancur sebab cinta je..tp Alhamdulillah..Allah bagi aku kekuatan untuk jawab test..

Aku semakin x leh nak terima kitaorang putus..aku buat benda bodoh..benda yg x penah aku buat sebelum ni..aku buat fake account utk siasat..haha..memang sengal..aku add suma kawan2 dia, aku cakap yg aku ni ex poli jugak..dia caya..tapi kan…banyak benda yg aku dapat tahu bila aku jd faker ni..masa kitaorang ada krisis, dia ada keluar dengan seseorang..katanya ramai2..tp cita tu macam di’emphasize’ kat pempuan tu je..siap update status ‘u make me happy’..status tu sama tarikh ngan tarikh kitaorang break up..sangattt sedih ooo..Allah je tahu..tiap2 malam aku nangis pikir pasal tu..perkenalan kitaorang selama 7 tahun macam x de makna bagi kau..kau langsung x hargai..aku merayu macam orang gila, macam orang x bermaruah kan…akhirnya aku tak tahan sangat, aku cita kat adik aku..teruk gak kena hentam..pastu adik aku cita kat mak aku..lagi la kan..hampeh punya adik..tapi start dari kena hentam tu aku betul2 rasa nak move on..aku rasa sangat x berbaloi aku buat macam tu untuk orang yg x pernah hargai aku..ada orang cakap, cepatnya kau move on..xkan kenal 7 tahun kau boleh move on cepat gila..tapi orang x tau apa yg aku lalui..aku dah start tawar hati bila aku merayu sampai sebulan tapi xde respon..hati aku ni dah jadi benci gila2 kat dia sebab dia sanggup sangat buat aku macam ni padahal aku sanngat setia, xpenah curang (aku kalo bercinta memang macam ni.haha), tapi ni yg kau balas kat aku kn..dah la aku tak nak ingat kau lagi, aku dah betul2 move on..tolong jangan cari aku lagi macam kau buat lepas seminggu kita break..kau cari aku sebab bosan kau cakap..sangat keji ok! Sob3 =(

Bila aku putus, ramai orang nasihat aku

Mak : kita jadi pempuan jangan jadi murah sangat..ni dok paksa orang suruh nak kat kita..padahal orang tu dah x nak..dah2 la tu..study la..dok lama doh nak exam

Nurul (adik aku) : sudah2 la mung dok sakitkan hati mung sendiri..aku tengok sume laki hok kenal mung sume dok serius..sume macam nak couple saje2..x dok niat nk kawin ngan mung pun

Aida (kwn aku): aku pecaya yana..laki yg baik untuk pempuan yg baik..so berubah la jd baik untuk dapat jodoh yg baik..shuq bukan yg terbaik untuk kau..aku doakan kau akan dapat pengganti yg lagi baik, yg tahu hargai kau

Thanks kat sume especially mak..sekarang hati aku dah mula heal bit by bit..

Lepas ni aku dah malas nak buat benda2 yg x matang tu..nk usha2 orang..usha kat sini maksud aku bukan ngorat, tapi usha yg memberi hint..haha..aku sepanjang hidup lom penah ngorat laki..aku x kan mulakan langkah walaupun aku suka dia..hehe..

Lepas ni aku harap sangat aku akan jumpa seorang lelaki yg mempunyai ciri2 (amboi kau!haha)


Cukup sembahyang (kalo x cukup mcm mana nak guide family nanti)


Tahu mengaji..xtahu berlagu pun xpe..asalkan tahu mengaji


Family man


Sayang parents especially mak dia..sebab?laki yg sayang mak ni lebih menghargai pempuan


Tahu menghargai


Tegas .sebab aku ni bukan seorang yg tegas dalam wat decision..mudah terpengaruh ngan orang..so nanti bleh la dia nasihatkan aku..hehe


Dan yg paling penting dia memang niat nk kawin ngan aku (siyes ni weh..huhu)


2 je la..aku x demand dlm memilih calon suami.haha..rupa x penting..seriously..keh3

Ni aku nak kongsikan beberapa quotes feberet aku..hehe

JODOH ITU RAHSIA ALLAH S.W.T.
Sekuat mana kita setia.

Sehebat mana kita merancang.

Selama mana kita menunggu.
Sekeras mana kita bersabar.
Sejujur mana kita menerima dirinya.

Jika takdir Allah menentukan yg kita akan bukan dgn dirinya.

Kita tidak akan bersama dgnnya.

Jika Allah telah menulis jodoh kita dgnnya.
Kita tetap akan bersama dirinya.

Kerana tulang rusuk dan pemiliknya takkan pernah tertukar dan akan bertemu pada saat yg tepat menurut ilmuNya, insya-Allah.

Tiada yg kebetulan melainkan semuanya telah dirancang.

Dan yg sebaik-baik merancang itu adalah Allah S.W.T ♥


Yang penting bukan siapa isterimu semasa kau nikahinya, tetapi siapa dia setelah menikah denganmu. JAdi, janji Allah tentang lelaki yang baik untuk wanita yang baik bukan hanya berlaku pada awal pernikahan, tetapi di pertengahannya, penghujungnya malah sepanjang jalan menuju syurga!"


"Lelaki yang tidak pernah menjatuhkan lututnya untuk solat, tidak layak menjatuhkan lututnya untuk menyarungkan cincin ke jari manis perempuan"

p/S : thanks jugak untuk seseorang yang aku kenal secara x sengaja kat fake account tu..sy gembira jumpa awk..awk bukan pengubat kesedihan semata2, tp awk pemberi ketenangan kpd sy (cewah) thanks awk =)


Hoping for a better future with a better person. Insyaallah..
NR

0 orang menaip:

Blog aku, suka hati aku. Powered by Blogger.
Black Moustache
 
blog template by suckmylolly.com