Saturday 21 July 2012

Triffle Om Nom Nom!

Assalamualaikum salam 1 Ramadhan!


Hari ni first puasa..xde pape yg menarik..lemau macam biasa..haha..tp Alhamdulillah aku tak de la rasa lapar sangat walaupun tadi aku sahur dengan segelas Ho ho ho horlick je..bukan apa..aku ni jarang makan nasi time sahur..xde selera la pepagi buta tu nak makan lauk macam kita makan tengah hari..tadi aku bangun pukul 5..x bangun awal pun untuk tolong mak aku kat dapur..haha..teruk sunggoh la..x pela nanti dah kawin 4.30 aku dah bangun masak untuk suami aku.ye bang?haha..berangan mung! mak aku cakap prektis la awal2..kang nanti senang..xpe mak..nanti pukul 5 kak long masuk dapur masak..tolong mak..hehehe..tadi mak aku ye2 suruh aku buat puding..puding karamel la tu..bosan la sebab bukan feberet aku..lagi satu manis sangat kot! Actually aku nak kongsi resepi triffle..tgk tajuk la wei..tp mukaddimah panjang gila..haha..dulu ramai gak kawan2 yg request resepi ni kat aku..aku blaja dari mak long aku..padahal kat internet pon belambak kan..hehe..nah resepinya! aku cilok dr tak kuat iman jgn click =P

Bahan:


1 bungkus kek swiss roll 
1 kotak agar-agar segera kristal Nona
1 tin fruit cocktail 
2 sudu besar tepung kastard 
3 sudu besar gula 3 cawan susu cair 


Cara: 


1. Campurkan tepung kastard, gula dan susu dan masak sehingga menggelegak dan kepekatan. angkat dan biar sejuk. 
2. Potongkan kek swill roll dan susun ke dalam bekas [kalau nak cantik..masukkan dlam bekas kaca..nanti nampak lapisan triffle ni sehingga penuh. 
3. Kemudian ambil sedikit jus buah cocktail dan tuangkan keatas kek tadi. 
4. Tuangkan kastard tadi keatas kesemua kek sehingga rata. 
5. Taburkan buah cocktail keatas kastard tersebut. 
6. Bancuh agar-agar segera mengikut arahan yang telah disediakan dan tuangkan keatas buah cocktail tadi. 
7. Masukkan ke dalam peti sejuk


senang gila kan?adik aku pun tau buat..hehe..bila dah siap tu, rupa dia jadi macam ni




perghh!tergugat iman aku di bulan pose ni..tapi yg aku buat x lawa macam ni pun =P
macam ni je haa..xde toping2 yg sedap..ape pun rasanya memang sedapp =D


Baiklah puan2..selamat mencuba ye..hehehehe

Love,
NR

0 orang menaip:

Blog aku, suka hati aku. Powered by Blogger.
Black Moustache
 
blog template by suckmylolly.com